Dashboard | +Follow
Like A Paradise
PERPISAHAN ITU PASTI
Tuesday, 25 December 2012 • 01:29 • 0 comments

Bismillahirahmanirahim.....Assalamualaikum :).....hai....alhamdulilah aku masih diberi kesempatan hidup di atas muka bumi ini lagi dan diberi peluang utk menulis lg :))....Terima ksaih Ya Rabbi... :'))...okay...agak lama kan xupdate blog....yela xtau nk update ape....saya xpndai sastera...haha...sbb tu xrajin menulis....huhu....
PERPISAHAN ITU PASTIok........entry kali ni aku nk citer pasal tajuk diatas....perpisahan....ni lah perkara utama yg aku pikirkan sekarang nih...aku xtahu kenapa sekarang nih aku byk memikirkan ke arah ini sehingga kadang2 semangat aku utk belajar tu kurang...Ya Allah...apakah hambaMu ini terlalu byk dosa yg dilakukan sehingga menyebabkan pelajaran aku agak terjejas??? :'(((.....atau aku terlalu byk memikirkan akn hari kiamat yg semakin hampir....adakah aku dh bersedia??apakah bekalan aku cukup utk bawak ke sana??apa yg aku nk jawab bila berhadapan dgn Maha Penciptaku nanti??Ya Allah...saat aku menulis ini,,aku dpt rasakan perasaan malu terlalu kuat...aku malu dgn Engkau Ya Rabbi...kenapa aku malu???aku malu sbb aku angkuh,sombong,takabur.....jadi manusia yg xbersyukur akn nikmatMu...aku selalu meminta2,berdoa utk itu dan ini...tapi apa yg aku balas utk Penciptaku...suruhanNya aku masih belum sempurna turuti....malah byk pulak benda yg Dia larang aku buat.....lepaas tu doa mintak pulak mcm2 sedangkan diri sendiri xperbaiki lg....Arstaqfirullahalazim...jahilnya aku,jahilnya aku menjadi seorang hamba Allah di muka bumi ini....ya aku masih jahil lg....byk benda lg yg aku perlu perbaiki....byk benda lg yg aku perlu belajar...iman di dada masih belum cukup.....setiap org pasti akn merasai perpisahan...ya perpisahan utk selama-lamanya....berapa byk kita fikirkan akn hal ini setiap hari???....kalau kita fikir pun,sekadar masuk telinga kanan keluar telinga kiri je ke atau sebaliknya??....wallahualam....terpulang pada diri seseorang itu...tapi bg aku,ini bukan perkara mudah...ini adalah perkara utama....bkn perkara yg main2.....aku mengaku setiap hari aku memikirkan akn perpisahan ini...perpisahan yg bakal berlaku dlm diri setiap yg bernyawa.....aku takut...aku takut utk hadapi semua ni...tapi hakikatnya...itu yg bakal kita lalui..... :'(((.....apakah impian aku bakal tercapai sebelum ajal menjemput..... :'(((....ya aku selalu berdoa mudah2han Allah masih bg ruang dan peluang utk aku perbaiki diri.....to be a true muslimah....In Shaa Allah....dlm proses sekarang ini...moga Allah permudahkan...... :'))).....Ya Allah....sesungguhnya Engkau lah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui apa yg aku rasa sekarang ini,aku mohon teruskanlah bimbing aku walau dgn cara apa sekalipun agar aku tetap utuh berada di landasanMu....aku xnk kembali pada masa lalu...cukuplah dunia bg aku...sesungguhnya,diri aku masih lagi jahil dan perlu belajar lebih byk lg dlm ilmu agama...ilmu yg membawa manfaat pada diri ini nanti.....Ya Allah.....sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui akn keinginan setiap wanita utk begelar isteri....tidak terkecuali aku sendiri...ya antara impian dunia yg boleh membawa aku ke syurga Allah nanti adalah begelarnya seorang isteri pada seoran g suami.....Ya Allah....andai aku berkesempatan utk merasai nikmatMu itu di dunia ini lg,,aku mohon titipkanlah kesabaran dan kekuatan utk aku tempuh alam perkahwinan.....satu kehidupan yg baru yg aku lalui.....Ya Allah...aku mohon kekalkanlah kebahagiaan rumah tangga kami ini(walaupun belum disahkan siapa bakal imamku) sehingga ke jannah nanti......aminnnnn.... :'))......ya...itulah yg aku berdoa dari sekarang.....moga Allah berikan kesempatan utk merasainya di dunia lagi.....aku akn cuba jadi hamba,isteri dan anak yg solehah....In Shaa Allah.....:"))...aku akn cuba jalankan tangungjawab aku sbg seorang isteri dan umi pada suami dan anak2ku nanti.......aku ximpi yg lebih2...cukuplah sekadar ini.....harapan aku sekarang ini....andai aku diberi kesempatan utk melalui alam perkahwinan,aku harap sgt2 moga Allah kurniakan seorang suami yg boleh membimbing aku dan terus membimbing di jalan Allah,tegur aku jika aku salah,menerima kekuranganku,jadi imamku setiap 5 waktu dan boleh jadi ayah pada anak2 ku nanti.....walaupun aku masih belum mengetahui bakal zaujiku,tapi aku sentiasa berdoa dari sekarang moga Allah sentiasa pelihara kami di atas jalanNya sehinggalah saat kami disatukan.....In Shaa Allah...man jadda wajada...siapa yg berusaha pasti berjaya.... :'))).....doa tidak pernah aku lupa kerana itulah kekuatan org islam.... ;'))).....nak jadi isteri yg terbaik utk suami memang susah tapi aku akn berusaha sebaik mungkin....In Shaa Allah...kerana syurga itu di bawah keredhaan suami kita.....andai aku ditakdirkan pergi bertemu Allah dulu sebelum suamiku...aku harap sgt2 pemergianku nanti di sisi suamiku,aku nk dgar dia yg akn ajar aku mengucap kalimah Laillahaillallah... :'((...andai ditakdirkan aku pergi sebelum begelarnya seorang isteri....aku mengaharapkan semoga pengakhiran hidupku berakhir dlm keadaan khusnul khatimah...semoga Allah meredhaiku,menerima taubatku,mengampunkan segala dosa2 yg pernah aku buat............:'(((...aku jgk ingin mohon sejuta kemaafan pada korang2 semua yg mengenali aku....sungguh aku manusia yg xsempurna...byk buat silap.......halalkan apa yg aku telah ambik dari korang....aku berusaha utk menjaga hati kawan2 aku semua....tapi mungkin ada yg aku gagal jgk.....demi Allah...setiap perkenalan yg aku lalui...tidak ada seorang pun yg aku simpan perasaan dendam atau benci,jauh sekali utk aku lakukan semua tu walaupun org tu menyakitkan hati kita...sungguh,aku xpndai utk membenci org..kasih syg aku lebih dari sebuah perasaan benci...itulah diri aku sebenarnya walaupun kadang2 mulut kata meluat lah,apalah...sebenarnya..itu hanyalah nk cover semata2.....maafkan saya...maafkan insan yg  bernama siti solehah ini..........
PERMINTAAN*andai tiada lg saya disini.....saya mohon...sedekahkanlah al-fatihah utk saya....moga pahala yg dikirim akn sampai.....xperlu menangis,meraung atau meratapi....kerana itu tdk membawa apa2 manfaat utk saya....cukuplah dgn sedekahkan al-fatihah dan 3 qul....itu yg dpt membantu saya di sana.....*utk org2 yg saya sayangi....terima kasih atas semuanya....terima kasih kerana membahagiakan saya....menyedarkan saya...sentiasa berada disisi saya saat saya senang dan saat saya jatuh.....Ya Allah..aku bersyukur sgt2 kerana Engkau kurniakan keluarga dan sahabat2 yg boleh membawa aku ke arah kebaikan......semoga mereka sentiasa dlm peliharaanMu Ya Allah....sumpah!!!aku sayang mereka melebihi diri aku sendiri.... :'(((*utk mereka yg pernah bertakhta di hati saya 1 ketika dulu......(terjujur plak)....maafkan saya...maafkan atas kekurangan saya....terima kasih atas kebahagiaan yg pernah kamu beri pada saya,terima kasih atas kebaikan yg kamu buat pada saya....apa yg berlaku antara kita...itu adalah ujian utk kita....kenapa kita jadi begini???inilah hikmahnya....Allah pisahkan kita sbb Allah nk kita dekatkan diri lg dgn Dia...kita masih belum halal utk berkasih syg....alhamdulilah.......saya selesa dgn keadaan sekarang....mungkin kalau saya terjebak dlm dunia percintaan,itu akn membuatkan saya terus lalai dan semakin jauh dgn Dia....saya xnk itu berlaku... :"(...percayalah...setiap apa yg Allah aturkan,itulah yg membawa kebaikan pada kita...cuma adakalanya kita tdk perasan akn nikmat itu.....prinsip aku sekarang ini ialah *love after married*... itu lebih indah...aku xnk Allah kurangkan rasa kasih aku selepas disatukan...aku xnk itu...biarlah aku mengenali suamiku dgn lebih mendalam selepas kami disatukan.....In Shaa Allah... :)).....siapa pun dia,aku menerima dirinya seadanya kerana dia ialah suamiku,dia adalah syurgaku,jika aku menerimanya,itu bermakna aku menerima jgk segala kekurangannya...asalkan ilmu di dada cukup utk membimbingku ke jalan Allah.... :')).....nak kan yg baik...kita pun kenalah ubah jadi baik... :')))...take noted....*last skali,aku harap sgt...bila aku dh tiada di bumi fana ini lg...aku mohon....delete lah gmbar aku yg tidak menutup aurat....xkisahla gmbr apa pun.....aku xnk bila org tgk....dosa aku semakin bertambah.....aku semakin diseksa....aku merayu dan melutut pada korang yg ada gmbr aku mcm tu,jgn lupa utk delete...... :'((...(maafkan saya.... )
okay...entry yg aku tulis kali ini bukan apa...utk peringatan diri sendiri supaya tdk terus lalai dlm kemewahan dunia......bila ada masa lapang..boleh baca balik entry ni... :')...okay...aku stop kt sini dulu....panjang sgt...thanks tau sbb sudi baca... :')))....





xoxo, The Shining Star



Disclaimer

Hi, im *ur name*. Steal anything what u can steal :D. bold italic underline strike



« Go back to entries
« Look her profile
« Exchange Link is open
« Anything here

Taggie Board


[!] IMPORTANT [!]


Time Machine



Credits


Template : Aulia Septiya
Edited : YOUR NAME
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google